maritboth.reismee.nl

Bij de baby's

Gisterwas mijn eerste echte werkdag bij de baby's. Om 8.00 begint mijn dag en dan moet ik eerst helpen de baby's uit bedje halen. Ze worden dan gewassen en krijgen een schone luier aan (een handdoek, met daaromheen een plastic broekje). Daarna heb ik met alle baby's gespeeld en geknuffeld. Het is heel lastig om al je aandacht goed en eerlijk te verdelen, want als je de een vast heb, wil de ander dat natuurlijk ook. Er zijn drie jongetjes Ayub en de tweeling Carter en Mac. Zij zijn allemaal rond de 1,5. Dan is er nog Rachel, een meisje van 1 of 2.. de meningen verschillen hierover, maar ze ziet eruit als een kleine baby. En dan is er nog baby Annemarie. Alle drie de jongens heb ik geholpen met lopen, ze vinden dit ook heel leuk. Ze houden je heel stevig vast, maar komen dan wel vooruit. Alleen als je ze weer op de grond zet, beginnen ze te huilen. Maar als de een loopt, wil de ander ook. Na de lunch van alle kinderen, moesten de baby's naar bed. Schone luier aan en lekker slapen. Ik had toen even pauze. Ik heb ook de lunch van de kinderen geprobeerd: ugali met greens. Ugali is een soort deeg van maispoeder en water, het is een compacte deeg homp met weinig smaak. De greens zijn een soort spinazie, maar die zijn best lekker. In combinatie met de greens, was de ugali ook best te eten. Na de pauze moesten de baby's weer uit bed. En heb ik weer met ze gespeeld. De tweeling ging mij steeds een high five geven en ook kiekeboe vonden ze heel leuk. Om 16.00 waren alle ouderen kindjes terug uit school en die kwamen natuurlijk ook. Het zijn echt schatjes. Ze hangen de aan je en willen op schoot, maar dat is natuurlijk logisch. Ik heb ze ook geprobeerd mijn naam te leren. Ze roepen meestal ‘wendo' naar je, wat vreemdeling betekend. Toen was het alweer etenstijd, de kindjes kregen weer ugali en greens met hele kleine visjes erbij. Toen de baby's eindelijk klaar waren met eten mocht ik ze naar bed brengen. Schone luier aan, pyjama aan, trappelzak en in bedje. Over de bedjes moet nog een klamboe. Om 19.00 lagen ze allemaal en hadden de rest van de meiden in ons huisje al een lekker maaltijd klaar gemaakt. Bonen met tomaat, ui en wat kruiden en rijst. Smaakte erg lekker! Daarna lekkergedoucht en de afwas gedaan.Vandaag weer een nieuwe dag bij de baby's en vanochtend dus weer luister verschoond, gespeeld en net na de lunch de kindjes naar bed gebracht. Nu heb ik tot 15.00/15.30 pauze, totdat de kindjes wakker zijn. Nu deze even lekker op internet en straks weer naar de lieve kindjes.

Heel veel liefs,

Marit

Reacties

Reacties

Annemarie en Dana

Heey Marit, leuk om je berichtje te lezen! Dan hebben we een beetje een indruk hoe je dag er daar uit ziet. Volgens ons zijn al die kleintjes superschattig!! Heel veel plezier en succes verder, wij blijven je verhalen volgen. Liefs xxx

Je broer

Mooi verhaal weer zusje. Zo te zien gaat het helemaal goed. Heel veel plezier en geniet er van. Ben trots op je. Kus

jet en de rest

Jeetje Marit,
Je bent er maar druk mee! Maar je schrijft vol trots.
Als je lekkere en simpele gerechten meeneemt naar NL gaan we ze hier een keer uitproberen. Dagje zonder vlees kan geen kwaad, lekker zelfs.
Hou je haaks, dikke knuf voor jou en al je kindjes. Liefs Jet xx

Marieke Uithoorn

Heeej Marit!
Kep er vaak met je moeder over gesproken en nu is het dan zover. Ik heb erg veel waardering voor wat je doet want veel mensen praten erover en jij DOET het. Helpende handen in een 3e wereld land maken het verschil! Succes verder & Hug

oma

Heerlijk om je verslag te lezen. In gedachten zie ik je liefdevol bezig. De 1e foto van jou en Rachel heb ik geprint en in een lijstje gedaan om aan iedereen die hier binnenkomt te laten zien. Dikke xxxx

Diana de Jong

Hoi Marit,
Bij je verslagen straalt het enthousiasme er gewoon af. Jasper schrijft ik ben trots op je. Dat zijn wij ook.
We zijn alweer benieuwd naar het volgende verslag. Veel plezier En werk ze. Groetjes, Diana

Mama

Lieve schat mooi verhaal weer. Wij staan nu bij het bevrijdingsmuseum in nieuwdorp. Spreek jr. Straks weer.xxxx

Irene

Lieve Marit, wat is het geweldig om je verslag weer te lezen!!!! Je kunt uit je verhaal opmaken dat je vol liefde met de kindjes bezig bent. Ik vindt het zo knap van je!!!! Ik hoop dat je er volop van geniet, want na een week ben je alweer toe aan je volgende taak daar. Hier in Dishoek is het maar winderig, maar iig wel droog. We genieten hier ook en ik hoorde van mama dat ze je dmv foto'S en bellen helemaal op de hoogte houdt. We wachten nu al weer vol spanning op je volgende verslag!!! Liefs

Gery

Lieve Marit,
Wat een geweldig verhaal en wat een indruk zal dit allemaal op je maken, probeer er van te genieten dit ga je misschien niet meer meemaken. wij vinden het geweldig van je. Henk en gery

Marinus en Amber

Wat gaaf dat je dit doet! Leuk ook om alles te lezen :)
Wij wensen je nog heel veel succes en plezier. Natuurlijk blijven we alles lezen

Liefs

Ad de Jong

Ha Marit, ik probeer af en toe iets van je te lezen. Toevallig kwam ik dit vandaag tegen. Een eerste ervaring hoe geweldig het is om iets voor kinderen, in welke situatie ook, te betekenen. Veelzijdig werk.
Blijf genieten en betekenen.

Mama

Wauw Marit wat hebben we een hoop lieve mensen om ons heen. En vooral jij. Al die mooie berichtjes bezorgt me een brok in mijn keel. En maakt dat ik nog trotser op je ben. Idd zoals Marieke zegt iedereen praat erover en jij doet het. Klasse wijffie, we volgen je op de voet. En we genieten iedere dag van ons gesprekje. Succes lieve schat en tot morgen weer. Dikke xxx en hhbvj

Loes

Lieve Wendo!
Klinkt echt supergaaf, en vind het leuk om al je verhalen te lezen (Al ben jij soms sneller dan ik tijd heb, blijkbaar werkt je oplader erg goed ;)
Ga maar lekker genieten van al die lieve, schattige, veel te kleine, knuffelachtige kindjes die vragen om je aandacht! Veel liefs en tot snel.

Kleine Robin

Hoi Marit! Super gaaf al je verhalen ik lees ze met heel veel plezier. Echt super goed dat je dit bent gaan doen. Kijk uit naar het volgende berichtje :) enjoy! Dikke kus

ome henk en tante syl

Wat fijn om te lezen dat je inzet als deze zoveel liefde terug geeft. hoe heb je nog tijd over om ons allen te informeren. Hou vol en geniet ervan, dit kom je in je leven maar weinig tegen. Als je danm bedenkt hoe goed wij het hebben en dan nog klagen we ons suf!
gr.van ons beiden en zijn trots op jou!

Hans

Daniël wilt ook een schone luier van jou hebben!!

Loes

Je hebt Internationaal gehaald!! Gewoon een 8.4 leerbeertje, en 7.5 voor Uganda...
Verbrand die boeken dus maar, alle tijd om van al het moois in Kenia te genieten.
Xxxx

oma

MdP, gefeliciteerd en prachtige cijfers hoor.
Ben net terug uit NL (musical) en hoor van mn buurtgenoten dat Lieve Blancaert en Annemie Struyf vandaag (= Nat. Day in Be) een koninklijke onderscheiding hebben gekregen vanwege hun werkzaamheden in Kenya/ Hope Home. Leuk om te weten he? Heb weer genoten van je foto's on Fb. Misschien doe ik nog wel een andere foto in het lijstje maar wacht daar nog maar ff mee. Zullen ongetwijfeld nog meer foto's komen. Heel veel lfs en dikke xxx

ae@barneveld.xs4all.nl

Lieve Marit,
Je bent altijd zo bescheiden in wat je doet en dat maakt je heel charmant! JIj doet datgene wat voor een kind heel veel verschil maakt, jij geeft ze liefde, wat ik ieder kind zooo gun.
Liefs, Anne-Els

ingrid

Hoi Marit
Wat leuk om je verhalen te lezen, heel veel plezier daar en de groetjes van ons allemaal.
liefs, Ingrid

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood